Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLoevenich, Sandra
dc.contributor.authorWalter, Carla
dc.contributor.authorFrömmert, Ina
dc.contributor.authorHorn, Kathleen
dc.date.accessioned2008-09-17T09:06:10Z
dc.date.available2008-09-17T09:06:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9745
dc.description.abstractIn bepaalde vakken is in het Nederlandse onderwijs een aanhoudend leraren tekort. Een van deze vakken is de moderne vreemde taal Duits. Om voldoende leraren voor dit vak te verkrijgen worden er ook Duitstalige native speakers in Nederlandse scholen ingezet. Maar hoe worden deze docenten ingezet en hoe worden ze begeleid? Maken de scholen gebruik van de meerwaarde van een native speaker en wordt er ook rekening mee gehouden, dat hij/zij uit een buitenlandse cultuur komt? In ons onderzoek hebben wij ca. 30 Duitstalige native speaker gevraagd om hen mening daarover te geven. Wij hebben verder via de persoonlijke achtergrond van deze mensen ook geprobeerd een verband te leggen met bepaalde persoonlijke kenmerken en behoeften.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isode
dc.titleUntersuchung zu: deutschsprachige Muttersprachler als beginnende Lehrer an niederländischen Schulen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBegleitung
dc.subject.keywordsdeutsche Muttersprachler
dc.subject.keywordsEinsatz
dc.subject.keywordsniederländische Schule
dc.subject.courseuuLeraar VHO Duits


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record