View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Engels overbruggen: Brugklasdocenten en -leerlingen over de leerlijn Engels

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Artikel Final.pdf (85.11Kb)
        Publication date
        2008
        Author
        Wassenaar, Janneke
        Jager, Lotte
        Eijk, Rhodé van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        “Engels was echt een makkelijk vak!” “Ja, maar nu is het ineens een stuk moeilijker!” Dit zouden zomaar reacties van leerlingen kunnen zijn op de aansluiting van Engels op de basisschool op Engels in de brugklas, oftewel, de leerlijn. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat deze overgang gepaard gaat met problemen. Zo blijkt dat het niveau van Engelse taalbeheersing binnen een brugklas sterk uiteen kan lopen als gevolg van het inhoudelijk vaak verschillende basisonderwijs dat de betreffende leerlingen genoten hebben (Edelenbos 1993).
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9679
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo