Culturele bruggen in het literatuuronderwijs
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van de Kraats, René | |
dc.contributor.author | Jovic, Mihajl | |
dc.contributor.author | Kerseboom, Lesley | |
dc.date.accessioned | 2008-09-17T09:03:29Z | |
dc.date.available | 2008-09-17T09:03:29Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9623 | |
dc.description.abstract | We hebben een breed onderzoek uitgevoerd waarin we aan leerlingen vragen hebben gesteld over leesgedrag. Tevens hebben we vragen gesteld die een morele waardering oproepen over thema’s uit andere culturen. Het doel van ons onderzoek is om de verschillen in waardering van een tekst behorend tot de migrantenliteratuur tussen allochtone en autochtone leerlingen te beschrijven. Daarbij kijken we ook naar het verschil tussen jongens en meisjes. De relevantie voor onze mede-dio’s die lesgeven in MVT en Nederlands is dat ze met behulp van ons onderzoek de beginsituatie van de leerlingen over andere culturen kunnen inschatten en leerlingen optimaal kunnen begeleiden bij het kiezen van literatuur geschreven door buitenlandse schrijvers. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Culturele bruggen in het literatuuronderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | migrantenliteratuur | |
dc.subject.keywords | onderzoek in de klas | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Engels |