Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan de Kraats, René
dc.contributor.authorJovic, Mihajl
dc.contributor.authorKerseboom, Lesley
dc.date.accessioned2008-09-17T09:03:29Z
dc.date.available2008-09-17T09:03:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9623
dc.description.abstractWe hebben een breed onderzoek uitgevoerd waarin we aan leerlingen vragen hebben gesteld over leesgedrag. Tevens hebben we vragen gesteld die een morele waardering oproepen over thema’s uit andere culturen. Het doel van ons onderzoek is om de verschillen in waardering van een tekst behorend tot de migrantenliteratuur tussen allochtone en autochtone leerlingen te beschrijven. Daarbij kijken we ook naar het verschil tussen jongens en meisjes. De relevantie voor onze mede-dio’s die lesgeven in MVT en Nederlands is dat ze met behulp van ons onderzoek de beginsituatie van de leerlingen over andere culturen kunnen inschatten en leerlingen optimaal kunnen begeleiden bij het kiezen van literatuur geschreven door buitenlandse schrijvers.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleCulturele bruggen in het literatuuronderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmigrantenliteratuur
dc.subject.keywordsonderzoek in de klas
dc.subject.courseuuLeraar VHO Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record