Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEvers-Vermeul, J.
dc.contributor.authorWigersma, B.
dc.date.accessioned2008-04-29T13:00:52Z
dc.date.available2008-04-29T13:00:52Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8379
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken of er een verband bestaat tussen tekstbegrip en tekstwaardering voor teksten in schoolboeken bij leerlingen uit Vwo 3. Door middel van een splitrun-test werd er gekeken naar de waardering van de tekstsoort. Door middel van een test met een schemavraag werd het tekstbegrip bij de leerlingen gemeten. Na de analyse kan gezegd worden dat het verband tekstafhankelijk lijkt te zijn. Leerlingen waarderen teksten met een distantiërende schrijfstijl over het algemeen meer, maar scoren maar in één van de twee gevallen hoger in de begripstoets op dit teksttype.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleLiever een identificerende tekst dan een distantiërende? Een onderzoek naar tekstbegrip en tekstwaardering bij Vwo-leerlingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstekstbegrip
dc.subject.keywordstekstwaardering
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record