View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Liever een identificerende tekst dan een distantiërende? Een onderzoek naar tekstbegrip en tekstwaardering bij Vwo-leerlingen

        Thumbnail
        View/Open
        20080229_publicatie.doc (522Kb)
        Publication date
        2008
        Author
        Wigersma, B.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is gekeken of er een verband bestaat tussen tekstbegrip en tekstwaardering voor teksten in schoolboeken bij leerlingen uit Vwo 3. Door middel van een splitrun-test werd er gekeken naar de waardering van de tekstsoort. Door middel van een test met een schemavraag werd het tekstbegrip bij de leerlingen gemeten. Na de analyse kan gezegd worden dat het verband tekstafhankelijk lijkt te zijn. Leerlingen waarderen teksten met een distantiërende schrijfstijl over het algemeen meer, maar scoren maar in één van de twee gevallen hoger in de begripstoets op dit teksttype.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8379
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo