Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermunt, J.
dc.contributor.authorHehenkamp, H.
dc.date.accessioned2008-04-22T14:45:47Z
dc.date.available2008-04-22T14:45:47Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7945
dc.description.abstractHoe geven wij les en hoe willen wij lesgeven? De uitkomsten van een inventariserend onderzoek onder de docenten van Het Nieuwe Lyceum in Bilthoven naar huidige, gewenste en ongewenste onderwijsvormen. In het najaar van 2007 is onder de docenten van Het Nieuwe lyceum in Bilthoven een inventariserend onderzoek gehouden. Het doel van het onderzoek was een beeld te krijgen van de huidige gebruikte onderwijsvormen en de toekomstige wensen met betrekking tot het onderwijs op deze school. Voor vier geselecteerde onderwijsvormen is nagegaan welke vorm(en) nu gebruikt worden. Op dit moment maakt het merendeel van de docenten in meer dan de helft van de lessen gebruik van traditioneel onderwijs. In de (nabije) toekomst willen de docenten van het Nieuwe Lyceum alle drie de andere onderwijsvormen meer in gaan zetten op voorwaarde dat ze goed kunnen samenwerken met collega’s en meer overlegtijd krijgen. Ook willen ze dat er dan voldoende faciliteiten beschikbaar zijn zoals goed lesmateriaal en goed uitgeruste computer- en practicumlokalen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleHoe geven wij les en hoe willen wij lesgeven?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsOnderwijsvormen
dc.subject.keywordsinventariserend onderzoek
dc.subject.courseuuLeraar VHO Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record