Vakdidactiekdifferentiatie als hulpmiddel bij het lesgeven
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Nijdeken, D. | |
dc.contributor.author | Heijdt, W. van der | |
dc.contributor.author | Deen, B. | |
dc.date.accessioned | 2008-04-22T14:32:53Z | |
dc.date.available | 2008-04-22T14:32:53Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7779 | |
dc.description.abstract | Leerlingen met biologie als eindexamenvak hebben een verschillende achtergrondkennis, bijvoorbeeld doordat ze niet allemaal dezelfde vakken volgen en andere interesses hebben. Uiteindelijk moeten ze wel hetzelfde weten en eindexamen maken. Hoe speelt een docent in op dit verschil? Aan de hand van interviews met docenten en een wetenschapper van Universiteit Utrecht schetsen we een beeld van hoe een biologiedocent zijn didactiek kan differentiëren op het verschil in vakinhoudelijke achtergrond van de leerlingen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Vakdidactiekdifferentiatie als hulpmiddel bij het lesgeven | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | vakdidactiek | |
dc.subject.keywords | differentiatie | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Biologie |