Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBergh, Huub van den
dc.contributor.authorJanssen, Cecilia
dc.date.accessioned2007-12-11T10:06:42Z
dc.date.available2007-12-11T10:06:42Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7068
dc.description.abstractEen experiment naar de effecten van ‘leren door observeren’ in het basisonderwijs. Aan de hand van een natuurkundig proefje schrijven de leerlingen een handleiding. In dit experiment is gebruik gemaakt van drie condities. Leerlingen observeren of het eigen werk, het werk van een andere leerling of zij observeren niet maar ontvangen collectief commentaar. Alle leerlingen herschrijven daarna de eerste versie van de handleiding. Belangrijke vragen die centraal staan tijdens zijn: is de effectiviteit van ‘leren door observeren’ afhankelijk van het model dat wordt geobserveerd en is dit effectiever dan het krijgen van collectief commentaar? Uit de resultaten is gebleken dat de herschreven versie in elke conditie beter wordt gemaakt. Daarnaast blijkt in dit experiment het krijgen van collectief commentaar het meest effectief.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleLeren door observeren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsleren door observeren
dc.subject.keywordsbasisonderwijs
dc.subject.keywordsherschrijven
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record