View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        "Uw opmerkingen over de website horen wij graag"

        Thumbnail
        View/Open
        Eindverslag (12.87Mb)
        Bijlage A - Lijst van 50 gemeenten (44.62Kb)
        Bijlage B - Onderzoeksdata (18.20Mb)
        Bijlage C - Analyse van de data (604.5Kb)
        Bijlage D - Brief Stadsgids Gemeente Utrecht (82.77Kb)
        Publication date
        2007
        Author
        Vu, Thi Van Anh
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze scriptie bevat de resultaten van het onderzoek naar de feedback-faciliteit van gemeentelijke websites. Het onderzoek bestaat uit twee delen. Het eerste deel is een corpusonderzoek naar de feedback-faciliteiten van internationale gemeentelijke websites. In het onderzoek werden de feedback-faciliteiten van de 50 grootste internationale gemeentelijke websites beschreven, bestudeerd en geanalyseerd. Uit het onderzoek volgt duidelijk dat de feedback-faciliteit een standaardvoorziening van een website is. 41 van de 50 onderzochte gemeentelijke websites bevatten een feedback-faciliteit. De belangrijkste elementen van een feedback-faciliteit werden bepaald: de feedback-link, de feedback-pagina en de bevestigingspagina na de feedback. Het meest opmerkelijke resultaat van dit onderzoek vormen de conventies van de feedback-faciliteit met de bijbehorende protocollen. Deze protocollen zijn de eerste basisrichtlijnen voor de ontwerpers van gemeentelijke websites om nieuwe feedback- faciliteiten te realiseren of huidige feedback-faciliteiten te evalueren. Het tweede deel is een case-studie in de praktijk; het gebruik van de feedback-faciliteit van de gemeente Utrecht, waarbij de werkelijke feedback van de gebruikers van de website van de gemeente Utrecht werd geanalyseerd. Uit deze analyse is gebleken dat 33% van de reacties over de website ging. Deze website-feedbackreacties werden verder gecategoriseerd. Vanuit het categoriseren is de protocol-analyse voor de website-feedbackreacties gerealiseerd. Dit protocol bevat zes rubrieken, namelijk informatie, navigatie, verzoek, technisch mankement, vormgeving en overig, en 13 classificaties. Naar aanleiding van de gevonden conventies van de feedback-faciliteit (deel 1) en het protocol van de website-feedbackreacties (deel 2) werd het nieuwe ontwerp voor de feedback-faciliteit voor de gemeente Utrecht gedefinieerd. Het nieuwe ontwerp van de feedback-faciliteit voor de gemeente Utrecht is een concreet gerealiseerd product van dit gehele onderzoek.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6801
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo