Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWijk, E.B. van
dc.contributor.authorPronk, A.G.
dc.date.accessioned2009-09-18T17:03:01Z
dc.date.available2009-09-18
dc.date.available2009-09-18T17:03:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3492
dc.description.abstractVoor dienstverlenende organisaties is klantgerichtheid een belangrijk begrip. Hiermee zouden zij een hogere kwaliteit van dienstverlening kunnen bereiken, waarmee zij zich zouden onderscheiden van de concurrent en waardoor klanten terug zouden komen bij de organisatie. Echter het is een abstract begrip, waardoor het moeilijk aanwijsbaar is wat een organisatie aan klantgerichtheid doet. De benaderingswijze in dit onderzoek is dat een organisatie zich kan zich richten op het klantgericht handelen van medewerkers. Het doel van het onderzoek is om te onderzoeken welke betekenis er door de medewerkers wordt gegeven aan het begrip klantgerichtheid. Aan de hand van deze bevindingen zal inzichtelijk gemaakt worden welke HR-interventies kunnen bijdragen aan een klantgerichte benadering van de medewerkers van D-reizen. Uiteindelijk hoop ik uit de gevonden resultaten aanbevelingen te kunnen geven. De onderzoeksvraag luidt als volgt: ‘Wat verstaat D-reizen onder klantgerichtheid, en welke HR-interventies kunnen hier aan bijdragen?’
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1077589 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet vergroten van klantgerichtheid bij medewerkers. Richting een excellente dienstverlening.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsexcellente dienstverlening, customer orientation, klantgerichtheid
dc.subject.courseuuStrategisch Human Resource Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record