Wijst je moedertaal je de weg in de T2? Een empirische studie naar de rol van de moedertaal van volwassen Slavische en Arabische leerders.
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Nortier, J.M. | |
dc.contributor.advisor | Velde, H. van de | |
dc.contributor.author | Gerrits Jans, J.M. | |
dc.date.accessioned | 2009-09-02T17:00:52Z | |
dc.date.available | 2009-09-02 | |
dc.date.available | 2009-09-02T17:00:52Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3185 | |
dc.description.abstract | Veel anderstaligen die het Nederlands als tweede taal (NT2) leren, maken fouten in het Nederlands. Deze fouten kunnen op allerlei gebieden liggen. Ik heb onderzoek gedaan naar de soort en hoeveelheid fouten die 11 Slavische en 13 Arabische leerders die het Nederlands als tweede taal leren, hebben gemaakt. Ik heb na willen gaan in hoeverre de moedertaal van deze leerders een rol speelt bij de verwerving en gekeken in hoeverre de fouten die ze maken verklaard kunnen worden door de transferhypothese. Het blijkt dat transfer niet zo’n grote rol speelt bij het leren van een tweede taal. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 563699 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Wijst je moedertaal je de weg in de T2? Een empirische studie naar de rol van de moedertaal van volwassen Slavische en Arabische leerders. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Taal en ontwikkeling |