Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNortier, J.M.
dc.contributor.advisorVelde, H. van de
dc.contributor.authorGerrits Jans, J.M.
dc.date.accessioned2009-09-02T17:00:52Z
dc.date.available2009-09-02
dc.date.available2009-09-02T17:00:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3185
dc.description.abstractVeel anderstaligen die het Nederlands als tweede taal (NT2) leren, maken fouten in het Nederlands. Deze fouten kunnen op allerlei gebieden liggen. Ik heb onderzoek gedaan naar de soort en hoeveelheid fouten die 11 Slavische en 13 Arabische leerders die het Nederlands als tweede taal leren, hebben gemaakt. Ik heb na willen gaan in hoeverre de moedertaal van deze leerders een rol speelt bij de verwerving en gekeken in hoeverre de fouten die ze maken verklaard kunnen worden door de transferhypothese. Het blijkt dat transfer niet zo’n grote rol speelt bij het leren van een tweede taal.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent563699 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWijst je moedertaal je de weg in de T2? Een empirische studie naar de rol van de moedertaal van volwassen Slavische en Arabische leerders.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuTaal en ontwikkeling


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record