Applets: aanwinst of overbodig?
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Daemen, J.W.M.J. | |
dc.contributor.author | Vos, S.F. | |
dc.contributor.author | Vandevelde, A.M.G. | |
dc.date.accessioned | 2009-08-27T17:00:43Z | |
dc.date.available | 2009-08-27 | |
dc.date.available | 2009-08-27T17:00:43Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3109 | |
dc.description.abstract | Het aanbod aan applets voor wiskunde wordt steeds groter. Toch worden deze via internet te starten computerprogramma’s nog niet heel veelvuldig toegepast tijdens de wiskundeles. Het gebruik staat zelfs vaak ter discussie. Kunnen we het beste vasthouden aan het gebruik van krijt en bord of zijn applets een aanwinst voor het wiskundeonderwijs? Wij hebben voor ons onderzoek zelf geëxperimenteerd met applets in onze klassen en zijn op zoek gegaan naar andere docenten die er ervaring mee hebben. Ook hebben we voor een specifieke applet onderzocht hoe leerlingen het gebruik van deze applet ervaren. In dit artikel kunt u lezen hoe we ons onderzoek hebben uitgevoerd, wat de resultaten van het onderzoek zijn en welke conclusie we hier uit trekken. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 239580 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Applets: aanwinst of overbodig? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | applets wiskunde nut | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde |