Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKnijn, Trudie
dc.contributor.advisorHoogenboom, Marcel
dc.contributor.authorBrands, M.P.
dc.date.accessioned2009-08-04T05:55:13Z
dc.date.available2009-08-04
dc.date.available2009-08-04T05:55:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2927
dc.description.abstractEen kwalitatief evaluatieonderzoek naar het Zuid-Afrikaanse Ndlovu AIDS Awareness Program (NAAP), gericht op hun voorlichtingsprogramma voor middelbare scholieren. De realistic evaluation methode van Pawson & Tilley is gebruikt om te onderzoeken waarom de studenten relaties aangaan met meerdere partners tegelijkertijd en hoe NAAP hier op inspeelt. De veronderstelling is dat het voorlichtingsprogramma moet aansluiten bij de leefwereld van de studenten om hun risicovolle seksuele gedrag te verminderen en daarmee de kans op HIV besmetting te verminderen. HIV verspreid zich sneller als mensen meerdere partners tegelijkertijd hebben. Deze relatievorm komt veel voor in Zuidelijk Afrika, vooral onder jongeren en bij mannen. Om de verspreiding van HIV tegen te gaan is het belangrijk dat dit onderwerp in voorlichtingsprogramma’s op een effectieve manier aan bod komt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5081961 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.title“I don’t think we can get used to having one girlfriend”: Dealing with multiple partnerships in a South African HIV/AIDS awareness program for secondary school pupils in a rural area.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHIV
dc.subject.keywordsAIDS
dc.subject.keywordsZuid-Afrika
dc.subject.keywordsrealistic evaluation
dc.subject.keywordskwalitatief evaluatieonderzoek, concurrency, multiple partnerships, Ndlovu
dc.subject.courseuuArbeid, zorg en welzijn: beleid en interventie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record