Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOuweneel, Else
dc.contributor.authorZee, T.J. van der
dc.date.accessioned2009-08-04T05:54:14Z
dc.date.available2009-08-04
dc.date.available2009-08-04T05:54:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2908
dc.description.abstractIn dit onderzoek is getracht het niveau van positieve emoties en studiegerelateerde bevlogenheid onder studenten te verhogen aan de hand van een gevalideerde interventie: het bijhouden van een positief dagboek. De 74 respondenten werden verdeeld over drie condities, te weten een groep die een positief dagboek bijhield, één die een negatief dagboek bijhield en een controlegroep zonder dagboek. Uit de resultaten is gebleken dat er geen positief effect van de positieve dagboek interventie was op korte of lange termijn voor zowel positieve emoties als studiegerelateerde bevlogenheid, in vergelijking met de andere twee condities. Verder is gebleken dat een promotiefocus een significante bijdrage levert aan de variabiliteit in positieve emoties en studiegerelateerde bevlogenheid. Afsluitend worden de beperkingen van het onderzoek besproken en suggesties voor vervolgonderzoek gedaan.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent210961 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBevlogenheid en positieve emoties onder studenten: Een positieve dagboek interventie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPositieve psychologie
dc.subject.keywordsgeluk
dc.subject.keywordsbevlogenheid
dc.subject.keywordspositieve emoties
dc.subject.keywordsdagboek
dc.subject.keywordsinterventie
dc.subject.courseuuArbeids- en organisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record