View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Bevlogenheid en positieve emoties onder studenten: Een positieve dagboek interventie

        Thumbnail
        View/Open
        Zee, van der 0414468.pdf (206.0Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Zee, T.J. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is getracht het niveau van positieve emoties en studiegerelateerde bevlogenheid onder studenten te verhogen aan de hand van een gevalideerde interventie: het bijhouden van een positief dagboek. De 74 respondenten werden verdeeld over drie condities, te weten een groep die een positief dagboek bijhield, één die een negatief dagboek bijhield en een controlegroep zonder dagboek. Uit de resultaten is gebleken dat er geen positief effect van de positieve dagboek interventie was op korte of lange termijn voor zowel positieve emoties als studiegerelateerde bevlogenheid, in vergelijking met de andere twee condities. Verder is gebleken dat een promotiefocus een significante bijdrage levert aan de variabiliteit in positieve emoties en studiegerelateerde bevlogenheid. Afsluitend worden de beperkingen van het onderzoek besproken en suggesties voor vervolgonderzoek gedaan.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2908
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo