Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeijen, Ingmar
dc.contributor.authorVisser, Leanne
dc.date.accessioned2007-08-30T12:12:18Z
dc.date.available2007-08-30T12:12:18Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2802
dc.description.abstractIn deze thesis zal onderzocht worden waarom weinig jongeren en jongvolwassenen in een leeftijd van 15 tot en met 25 jaar beeldende kunst kopen. Er wordt gekeken naar een verklaring binnen de algemene cultuurparticipatie van deze groep, demografische kenmerken en drempels in het verkoopproces. Naast een literatuurstudie bestaat is er ook een internetenquete gehouden onder 142 respondenten. Het blijkt dat de algemene cultuurparticipatie van jongeren tot 20 jaar in de afgelopen jaren is toegenomen, maar dat de participatie van de groep tot 35 jaar toeneemt. Een te hoge prijs, of althans het imago van een te hoge prijs, voor kunst is een belangrijke reden waarom jongeren geen kunst kopen. Helaas is er geen eenduidig antwoord naar voren gekomen op de vraag of er binnen de verschillende verkoopkanalen belangrijke drempels optreden die jongeren tegenhouden om kunst te kopen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDrempelvrees en desinteresse: koopgedrag bij jonge kopers van beeldende kunst
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskunstkopers
dc.subject.keywordskunsthandel
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record