Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLoevenich, S.
dc.contributor.authorLerch, A.
dc.date.accessioned2009-07-22T17:08:48Z
dc.date.available2009-07-22
dc.date.available2009-07-22T17:08:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2790
dc.description.abstractIs er een ideale aanpak van grammatica in de lessen Duits? Dat hebben wij ons tijdens onze opleiding op het IVLOS vaak afgevraagd. We hebben daarover ook regelmatig gediscussieerd. Er zijn over deze kwestie talloze wetenschappelijke onderzoeken gedaan, meningen uitgesproken en artikelen gepubliceerd. Bijzonder vaak kwamen we tijdens onze zoektocht de zogenaamde inductieve methode tegen. In ons onderzoek wilden wij te weten komen of docenten Duits met de inductieve methode bekend zijn, of ze deze in hun lessen toepassen en wat hun motivatie is om grammatica op deze manier te benaderen. De interviews met 20 docenten Duits leverden resultaten op die wij in deze mate niet verwacht hadden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent83456 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleDe i van inductief Een onderzoek in het kader van het Praktijkgericht Onderzoek
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinductief, grammatica, onderwijs, Duits, onderbouw, aanpak, methode, benadering
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Duits


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record