View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De i van inductief Een onderzoek in het kader van het Praktijkgericht Onderzoek

        Thumbnail
        View/Open
        PGO IVLOS de inductieve grammatica- aanpak.doc (81.5Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Lerch, A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Is er een ideale aanpak van grammatica in de lessen Duits? Dat hebben wij ons tijdens onze opleiding op het IVLOS vaak afgevraagd. We hebben daarover ook regelmatig gediscussieerd. Er zijn over deze kwestie talloze wetenschappelijke onderzoeken gedaan, meningen uitgesproken en artikelen gepubliceerd. Bijzonder vaak kwamen we tijdens onze zoektocht de zogenaamde inductieve methode tegen. In ons onderzoek wilden wij te weten komen of docenten Duits met de inductieve methode bekend zijn, of ze deze in hun lessen toepassen en wat hun motivatie is om grammatica op deze manier te benaderen. De interviews met 20 docenten Duits leverden resultaten op die wij in deze mate niet verwacht hadden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2790
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo