Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVisser, T.
dc.contributor.authorKollenstaart, G.
dc.contributor.authorLuiten, J.
dc.contributor.authorGalen, V. van
dc.date.accessioned2009-08-26T08:48:23Z
dc.date.available2009-08-26T08:48:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2659
dc.description.abstractOns onderzoek heeft zich gericht op de vraag of leerlingen de in de officiële communicatie uitgedragen christelijke identiteit van uitgesproken christelijke scholen (evangelisch en reformatorisch) herkennen. De belangrijkste conclusie luidt: "Tussen de officiële christelijke identiteit die onze onderzoekscholen claimen uit te dragen, en de door de leerlingen ervaren werkelijkheid blijkt een kloof te bestaan. Over alle identiteitskenmerken gezamenlijk reageren leerlingen van deze scholen gemiddeld "neutraal" op de door ons voorgelegde stellingen over de identiteit van de school, zoals die tot uiting gebracht wordt in visiedocumenten met betrekking tot identiteit van de beide scholen." Wel geldt dat vwo-leerlingen meer herkennen van de christelijke identiteit dan leerlingen van de havo en zeker dan die van het vmbo. Ook geldt dat meiden doorgaans de gepostuleerde identiteitskenmerken meer bevestigen dan jongens. Het artikel besluit met enkele nuanceringen en aanbevelingen. V. van Galen, J. Luiten, G. Kollenstaart
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleChristelijke identiteit op middelbare scholen: reclamepraat of werkelijkheid?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsidentiteit
dc.subject.keywordschristelijk onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar VHO Economie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record