Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKattenbelt, Chiel
dc.contributor.authorNijman, Vincent
dc.date.accessioned2007-10-10T12:56:15Z
dc.date.available2007-10-10T12:56:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2569
dc.description.abstractIn dit betoog is vanuit het absurdisme en het surrealisme gekeken naar zeven korte (film)producties van David Lynch. Met als referentiekader de theatertheorie – het surrealisme, het surrealistisch theater der wreedheid en het absurd theater – is in de filmanalyse de aandacht met name gericht op de rol van dromen, hallucinaties en fantasieën, alsmede de rol van het woord en de communicatie tussen de personages. Uiteindelijk is het doel dan ook om meer inzicht te verkrijgen in de korte films van David Lynch en bovendien de aandacht te vestigen op korte films in het algemeen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleNachtmerries over een wereld vol miscommunicatie
dc.type.contentStudent Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDavid Lynch
dc.subject.keywordskorte films
dc.subject.courseuuTheater- film- en televisiewetenschap (doctoraal)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record