Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKessler, Frank E.
dc.contributor.authorBruil, Rutger Jan Bernard
dc.date.accessioned2007-10-08T08:26:28Z
dc.date.available2007-10-08T08:26:28Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2479
dc.description.abstractIn dit bronnenonderzoek wordt onderzocht hoe de ontvangst van een film beïnvloed wordt door grote politieke en culturele gebeurtenissen. Tevens wordt gekeken hoe een waargebeurd incident is verfilmd. Door de film Black Hawk Down als case-study te nemen kan gekeken worden hoe een film die voor 11 september 2001 is geproduceerd, en na de aanslagen van 11 september 2001 in de bioscopen kwam, wordt ontvangen op het Internet, in kranten en in filmtijdschriften. In veel besprekingen van de film wordt de film geassocïeerd met de politieke koers van Washington na 11 september 2001. In het onderzoek wordt gekeken naar mogelijke wijzen waarop de film met de aanslagen van 11 september geassocïeerd kan worden. In dit onderzoek wordt de ontwikkeling van verschillende incarnaties van het verhaal van Black Hawk Down betrokken, recensies en besprekingen van de film geraadpleegd, aandacht in de media rond de film en de gebeurtenissen in Mogadishu op 3 oktober 1993 en verschillende artikelen aangaande film en televisie na 11 september aangehaald.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleBlack Hawk Down als propaganda na 11 september
dc.type.contentStudent Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBlack Hawk Down
dc.subject.keywords11 september 2001
dc.subject.courseuuFilm- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record