View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Hoe bewegen mensen organisaties? Een multi-methodisch onderzoek naar transfer van training

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Schmidt.pdf (262.7Kb)
        Publication date
        2008
        Author
        Schmidt, M.L.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is aan de hand van de Theory of Planned Behavior (Ajzen 1988, 2008) onderzocht welke maatregelen trainings- en klantorganisaties kunnen nemen om transfer van trainingen te verhogen. Ten eerste bleek dat er in de literatuur weinig maatregelen zijn om de attitude van de deelnemers ten opzichte van de transfer te beïnvloeden. Daarnaast is er een exploratieve studie gedaan naar wat klantorganisaties de belangrijkste transferbevorderende maatregelen vinden. Hieruit kwam naar voren dat klantorganisatie in eerste instantie geïnteresseerd zijn in het resultaat van trainingen en minder in de werkwijze. Verder hecht (slechts) een deel van de organisaties veel waarde aan maatregelen die zich richten op de koppeling naar de praktijk. Daarnaast verwachten alle organisaties van hun deelnemers dat ze zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leerproces. Deze maatregel wordt niet genoemd in de literatuur. Tot slot is kwantitatief onderzocht (N=37) wat het effect is van begeleiding op de werkplek bij de toepassing van het geleerde uit de training. Extra begeleiding leidt tot een toegenomen waargenomen gedragscontrole. Het is daarom aannemelijk dat het geven van eigen verantwoordelijkheid gecombineerd moet worden met ondersteuning daarbij.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2162
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo