Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeeuwen, M. van
dc.contributor.advisorTorenvlied, R.
dc.contributor.authorKok, R. de
dc.date.accessioned2008-10-16T17:12:22Z
dc.date.available2008-10-16
dc.date.available2008-10-16T17:12:22Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2122
dc.description.abstractDe laatste twintig jaar is er binnen de publieke sector een steeds sterkere nadruk komen te liggen op resultaatgericht werken en het meten van en sturen op prestaties. In het kader van deze trend wil de gemeente Gorinchem een management informatie systeem (MIS) invoeren waarin de prestatie-indicatoren van beleid gedigitaliseerd zijn weergegeven. Dit onderzoek richt zich op de knelpunten rondom de invoering van dit MIS en meer algemeen op de knelpunten rondom resultaatgericht werken binnen de gemeente Gorinchem, waarvoor het MIS een middel is. Er heeft een documentanalyse, een serie interviews en participerende observatie plaatsgevonden. Uit het onderzoek is een serie knelpunten naar voren gekomen omtrent de invoering va het MIS en het resultaatgericht werken met prestatie indicatoren in het algemeen. Gebaseerd op deze knelpunten is een aantal aanbevelingen opgesteld.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent728735 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleResultaatgericht werken in de publieke sector
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPublieke sector
dc.subject.keywordsprestatiegericht werken
dc.subject.keywordssociale informatica
dc.subject.courseuuVraagstukken van beleid en organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record