Search
Now showing items 1-10 of 952
Kritiek en discursieve inclusie bij een debat over Black Lives Matter
(2021)
Na de dood van George Floyd in mei 2020, ontstonden er massaal protesten tegen politiegeweld en racisme. Door het incident de Black Lives Matter beweging onvermijdelijk. Sociale media hebben een belangrijke rol in gespeeld ...
Een studiegerichte en vermoeiende vorm van verbondenheid: Onderzoek naar sociale verbondenheid onder eerstejaarsstudenten tijdens COVID19
(2021)
De invloed van platformisering op publieke waarden van het onderwijs is een vraagstuk waar steeds meer onderzoek naar wordt gedaan (Van Dijck, Poell & de Waal, 2018; van Dijck, 2013; Guillem & Briziarelli, 2020). Onderzoek ...
De receptie van representaties van homoseksualiteit in Prince Charming
(2021)
Dit eindwerkstuk onderzoekt hoe homoseksuele mannen betekenis geven aan de representaties van homoseksualiteit in het reality-datingprogramma Prince Charming. Waar op dit gebied al veel representatieonderzoek is gedaan, ...
Kritische onderbouwingen en complotdenkers in online discussies over het coronavirus
(2021)
In dit eindwerkstuk is onderzocht hoe participatie plaatsvond binnen commentarensecties onder de YouTubevideo’s van de NOS over coronanieuws. Daarbij werd aan de hand van deelvragen gekeken naar de inhoud van de commentaren ...
Sourcing onder jongeren: Maken prior topic beliefs een verschil?
(2021)
In de huidige digitale wereld is er een overvloed aan informatie beschikbaar, daarom is het juist nu van groot belang dat er goed gesourct wordt. Sourcen is informatie over de bron opmerken, kritisch evalueren en gebruiken. ...
Vrijwilligers werven op waarden. Een onderzoek naar de invloed van waardepatronen in wervingsteksten van taalvrijwilligersorganisaties op de waardering door potentiële nieuwe vrijwilligers
(2020)
De Taalvrijwilligersorganisatie Het Begint met Taal (HBmT) wil meer vrijwilligers
werven voor hun organisatie. Daartoe is in 2019 een pilotonderzoek gestart waarin
naar voren is gekomen dat potentiële vrijwilligers met een ...
De Consument Overtuigen middels Narratieve Commercials: De rol van Commercialtype en Need for Affect
(2021)
In het huidige onderzoek werd onderzocht hoe de effectiviteit van ontroerende en grappige narratieve commercials zich tot elkaar verhouden en welke rol de Need for Affect (NFA) van individuen hierin speelde. Het is bekend ...
"Dit is het echte leven, niet een voorlichtingsspotje"
(2021)
Het doel van het huidige onderzoek is om inzicht te geven in het discours over morele thema’s in tienerdramaseries in Nederlandse kranten van 2010 tot 2020. Uit eerder receptieonderzoek naar tienerdramaseries blijkt dat ...
Let op: Informatie kan incorrect zijn
(2021)
In de wereld circuleren ontzettend veel nieuwsberichten, maar een deel is nepnieuws. Hoe kunnen we correcte van incorrecte informatie onderscheiden en hoe kunnen we dit verbeteren? Een belangrijk proces hierbij is validatie, ...