Search
Now showing items 1-10 of 10
Is de MILK een betrouwbaar instrument voor het meten van de kwaliteit van leermiddelen?
(2010)
Kwalitatief goede leermiddelen zijn onmisbaar voor het onderwijs. Het CLU heeft een basisinstrument met stellingen ontwikkeld om de kwaliteit van leermiddelen te meten, genaamd de MILK. Dit instrument bevat tien verschillende ...
Behoud of vernietiging? Omgang met het industrieel erfgoed in Utrecht.
(2010)
‘Opdat ook wanneer niet meer ’s avonds de geur van brood over de Vecht zweeft, de geschiedenis van deze nijverheid in gestolde vorm in gebouwen of apparaten bewaard blijft’. (H. Buiter)
Dat Utrecht bekend stond als een ...
Feiten met een snufje fantasie: educatieve animatiesequenties in documentaires
(2012)
In dit bacheloreindwerkstuk wordt besproken op welke manieren animatiesequenties binnen documentaires worden ingezet en hoe dit kan bijdragen aan het begrip van abstracte feiten en ideeën. Het gebruik van animatie lijkt ...
Culturele diversiteit in de geschiedenisles
(2012)
Een klas is niet één geheel van dertig gelijke delen, maar bestaat uit dertig leerlingen met allemaal verschillende achtergronden. Leerlingen zijn allemaal door een unieke smeltkroes van culturen beïnvloed. Wat zijn de ...
How Many Fans Does it Take to Fund a Film? De realisatie van films via Kickstarter en de consequenties hiervan voor machtsverhoudingen tussen fans, producenten en grote mediapartijen.
(2014)
In deze scriptie wordt onderzocht hoe de realisatie van films via het crowdfundingplatform Kickstarter de machtsverhoudingen tussen fans, producenten, en grote mediapartijen beïnvloedt. Het fenomeen crowdfunding groeit in ...
Hoe gaan we samenwerken? Chat of face-to-face?
(2011)
Dit onderzoek heeft zich gericht op het samenwerken in twee verschillende condities, een face-to-face conditie en een chatconditie. Aan de hand van een exploratief onderzoek hebben twee VMBO klassen (49 leerlingen) een ...
Meester-gezelprincipe in het mbo
(2012)
Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag of de toepassing van het meester-gezelprincipe een gewenste uitwerking is van het competentiegericht middelbaar beroepsonderwijs (mbo). In de inleiding wordt beschreven wat het ...
Theoriegebruik bij reflecties op de lespraktijk
(2012)
Lerarenopleiders staan voor de taak om voor aanstaande leraren theorie en praktijk met elkaar in verband te brengen. Deze problematiek wordt wel ervaren als een ‘kloof tussen theorie en praktijk’. In het hier beschreven ...
Taalgebruik in het onderwijs; Een onderzoek naar het verband tussen het taalgebruik van de mannelijke of vrouwelijke docent en de invloed en nabijheid die de leerlingen bij deze docent ervaren.
Tweederde van de tijd die docenten en leerlingen in de klas doorbrengen, bestaat uit communicatie. In dit onderzoek is gekeken naar het verband tussen het taalgebruik van de docent en de invloed en nabijheid van de docent, ...