Search 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • Search
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • Search
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Discover

        Author
        Jong, J. de (10)
        Broekhuizen, R.J. (1)Diemen, A. van (1)Hardenberg, M. (1)Nieuwenhuis, M.E. (1)Os, J.C. van (1)SubjectOnderwijskundig ontwerp en advisering (3)Climate Physics (1)Cultureel Erfgoed (1)Film- en Televisiewetenschap (1)Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting (1)Onderwijskunde (1)Research and Development in Science Education (1)Theater-, film- en televisiewetenschap (1)Year2012 (4)2010 (2)2011 (1)2014 (1)2020 (1)Has File(s)Yes (10)

        Search

        Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

        Filters

        Use filters to refine the search results.

        Now showing items 1-10 of 10

        • Sort Options:
        • Relevance
        • Title Asc
        • Title Desc
        • Issue Date Asc
        • Issue Date Desc
        • Results Per Page:
        • 5
        • 10
        • 20
        • 40
        • 60
        • 80
        • 100
        Thumbnail

        Is de MILK een betrouwbaar instrument voor het meten van de kwaliteit van leermiddelen? 

        Jong, J. de (2010)
        Kwalitatief goede leermiddelen zijn onmisbaar voor het onderwijs. Het CLU heeft een basisinstrument met stellingen ontwikkeld om de kwaliteit van leermiddelen te meten, genaamd de MILK. Dit instrument bevat tien verschillende ...
        Thumbnail

        Behoud of vernietiging? Omgang met het industrieel erfgoed in Utrecht. 

        Jong, J. de (2010)
        ‘Opdat ook wanneer niet meer ’s avonds de geur van brood over de Vecht zweeft, de geschiedenis van deze nijverheid in gestolde vorm in gebouwen of apparaten bewaard blijft’. (H. Buiter) Dat Utrecht bekend stond als een ...
        Thumbnail

        Feiten met een snufje fantasie: educatieve animatiesequenties in documentaires 

        Jong, J. de (2012)
        In dit bacheloreindwerkstuk wordt besproken op welke manieren animatiesequenties binnen documentaires worden ingezet en hoe dit kan bijdragen aan het begrip van abstracte feiten en ideeën. Het gebruik van animatie lijkt ...
        Thumbnail

        Culturele diversiteit in de geschiedenisles 

        Diemen, A. van; Broekhuizen, R.J.; Os, J.C. van; Jong, J. de (2012)
        Een klas is niet één geheel van dertig gelijke delen, maar bestaat uit dertig leerlingen met allemaal verschillende achtergronden. Leerlingen zijn allemaal door een unieke smeltkroes van culturen beïnvloed. Wat zijn de ...
        Thumbnail

        How Many Fans Does it Take to Fund a Film? De realisatie van films via Kickstarter en de consequenties hiervan voor machtsverhoudingen tussen fans, producenten en grote mediapartijen. 

        Jong, J. de (2014)
        In deze scriptie wordt onderzocht hoe de realisatie van films via het crowdfundingplatform Kickstarter de machtsverhoudingen tussen fans, producenten, en grote mediapartijen beïnvloedt. Het fenomeen crowdfunding groeit in ...
        Thumbnail

        Hoe gaan we samenwerken? Chat of face-to-face? 

        Jong, J. de (2011)
        Dit onderzoek heeft zich gericht op het samenwerken in twee verschillende condities, een face-to-face conditie en een chatconditie. Aan de hand van een exploratief onderzoek hebben twee VMBO klassen (49 leerlingen) een ...
        Thumbnail

        Meester-gezelprincipe in het mbo 

        Jong, J. de (2012)
        Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag of de toepassing van het meester-gezelprincipe een gewenste uitwerking is van het competentiegericht middelbaar beroepsonderwijs (mbo). In de inleiding wordt beschreven wat het ...
        Thumbnail

        Theoriegebruik bij reflecties op de lespraktijk 

        Jong, J. de (2012)
        Lerarenopleiders staan voor de taak om voor aanstaande leraren theorie en praktijk met elkaar in verband te brengen. Deze problematiek wordt wel ervaren als een ‘kloof tussen theorie en praktijk’. In het hier beschreven ...
        Thumbnail

        Taalgebruik in het onderwijs; Een onderzoek naar het verband tussen het taalgebruik van de mannelijke of vrouwelijke docent en de invloed en nabijheid die de leerlingen bij deze docent ervaren. 

        Jong, J. de; Nieuwenhuis, M.E.; Hardenberg, M.
        Tweederde van de tijd die docenten en leerlingen in de klas doorbrengen, bestaat uit communicatie. In dit onderzoek is gekeken naar het verband tussen het taalgebruik van de docent en de invloed en nabijheid van de docent, ...
        Thumbnail

        Intensification of tropical cyclones by gradient wind adjustment due to diabatic heating 

        Jong, J. de (2020)
        Utrecht university logo