Browsing Theses by Subject "Communicatie- en informatiewetenschappen"
Now showing items 1-20 of 952
-
112 gesprekken: bellers en hun relatie tot het incident waarvoor zij bellen
(2012)Deze scriptie probeert door middel van een conversatieanalyse antwoord te geven op de vraag wat er gebeurt wanneer bellers naar de 112 meldkamer hun relatie tot het incident waarvoor zij bellen duidelijk maken. Hierbij is ... -
180 Graden: hoe veranderen mensen van gedachte?
(2021)Literatuur over de confirmation bias stelt dat mensen niet snel van gedachte veranderen. Als mensen een standpunt hebben zullen ze informatie subjectief verwerken om dit standpunt te behouden. In dit onderzoek is gekeken ... -
25 Redenen waarom 82% van de vrouwen na 6 weken zichtbaar resultaat ziet - Een onderzoek naar de invloed van het type en aantal argumenten op de overtuigingskracht van advertenties
(2012)Dit artikel beschrijft een onderzoek waarin wordt gekeken naar de invloed van het type en aantal (beweerde) argumenten op de overtuigingskracht van advertenties. Eerder onderzoek toont aan dat dit nog niet duidelijk is. ... -
3D in 3D animatie: De invloed op het narratief en de cinematografie van recente animatiefilms
(2012)In deze bachelorscriptie wordt de relatie tussen cinematografie, narratief en technologie binnen animatiefilms onderzocht in de context van de huidige ontwikkelingen van 3D. Hiermee worden de ontwikkelingen op het gebied ... -
A Promise of Augmented Reality?
(2012) -
A Variety of Thrills, thrillers and different ways of approaching them
(2013)Thriller is a broad genre. This genre is constructed by the use of different people involved in the movie process; the producers and advertisers, critics and consumers. They all have different reasons to call a thriller a ... -
Aan(ge)slagen in de media: een vergelijkend onderzoek naar de representatie van terroristische aanslagen in Parijs op de nieuwssites van BBC en Al Jazeera
(2017)In deze scriptie is onderzoek gedaan naar de representatie van terroristische aanslagen in Parijs op de websites van Al Jazeera, een nieuwsomroep uit het Midden-Oosten, en de BBC, een nieuwskanaal uit het Westen. Omdat ... -
Actief aan de slag met 'Tekster'
(2014)Het blijkt dat de schrijfvaardigheid van leerlingen in de laatste klassen van het basisonderwijs van onvoldoende kwaliteit is. Een projectteam van Universiteit Utrecht heeft een lessenserie ontwikkeld om de schrijfvaardigheid ... -
Activist of crimineel? Een kritische discoursanalyse over de representaties van hacktivisme in Nederlandse kranten
(2021)In dit eindwerkstuk is onderzocht hoe hacktivisme in Nederlandse kranten gerepresenteerd wordt en welke discoursen hierin naar voren komen. Hierbij zijn bestaande theorieën over framing en discours toegepast, en is er een ... -
Actor Network-Theorie, Sociologie en Media Theorie: De basis voor een nieuwe media theorie.
(2013)De Actor Network-Theorie (ANT) van Bruno Latour, John Law en Michel Callon begint een steeds invloedrijkere rol binnen de sociologische wetenschappen te vormen. De invloed van de ANT heeft zich ook al verspreid naar andere ... -
Add me on Spotify!
(2017)In dit onderzoek staat de muziekstreamingdienst Spotify centraal. Door de technologische vooruitgang op het gebied van online sociale interactie, zoals de opkomst van sociale media, is er sprake van een verschuiving van ... -
Afbeeldingen in teksten
(2013)Door voorgaande onderzoeken lijkt het erop dat studenten anders omgaan met afbeeldingen en advance organizers dan basisschoolleerlingen. In dit onderzoek is nagegaan in hoeverre het toevoegen van afbeeldingen of advance ... -
After Action Reports: De fan als schrijver
(2014)In dit onderzoek is gekeken naar het fenomeen van After Action Reports in de game Crusader Kings II, dit houdt in dat spelers zelf verhalen schrijven gebaseerd op wat ze meemaken in de game. Met behulp van een netnografisch ... -
Afwijzen van sollicitanten. Een experimenteel onderzoek naar het effect van mediumkeuze en structuur op de waardering van slecht nieuws.
(2011)Deze bachelorscriptie beschrijft een onderzoek naar het effect van mediumkeuze (brief versus e-mail) en tekststructuur (direct versus indirect) op de waardering van slechtnieuwsberichten. Het type slechtnieuwsbericht dat ... -
Airbnb: Ontworpen voor Trust Hoe affordances vormgeven aan trust en reputation op het platform Airbnb
(2016)Samenvatting Dit onderzoek gaat in op de belangrijk rol die de concepten trust en reputation vervullen binnen een online context. De casus voor dit onderzoek betreft het platform Airbnb. De rol die trust en reputation ... -
Alfred de 'Serendipity Engine': In hoeverre zorgen Location Based Services voor verschuivingen binnen de bestaande machtsstructuren tussen grote internetbedrijven en de mediagebruiker?
(2012)Op dit moment komen er wekelijks, zo niet dagelijks, nieuwe applicaties en technologieën bij die met gebruik van userdata en usercontent steeds ‘slimmer’ worden. De vorming van deze nieuwe media heeft grote (vaak onvoorziene) ... -
Alle ogen gericht op de Royal Wedding
(2012)Een analyse van de Royal Wedding van prins William en Kate Middleton. Er wordt een definitie gegeven van een gemeenschap en uitgelegd wat er wordt verstaan onder een media event. Hierbij worden de theorieën van onder andere ... -
Alle wegen leiden naar Victimisation; Een retorische analyse naar de representatie van vluchtelingen in Uitgezet
(2016)Samenvatting In dit onderzoek staat de representatie van vluchtelingen in de media centraal. Er is hier al eerder onderzoek naar gedaan en hier komt uit naar voren dat de media vluchtelingen overwegend negatief representeert. ...