Browsing Theses by Subject "Communicatie en Organisatie"
Now showing items 1-20 of 133
-
Actief in het dagelijks leven en ook actief op Facebook?
(2017)Facebook is een populair medium onder 55-plussers. Een interessant gegeven voor organisaties. In dit onderzoek wordt gekeken welke 55-plusser zich op Facebook bevindt. De hoofdvraag die hierbij ... -
Adjectieven en narratieven in online-veilingadvertenties
(2017)[Stageonderzoek Master Communicatie en Organisatie bij Communicatieadviesbureau Loo van Eck] [Aanleiding en onderzoeksvraag] Communicatiebureau Loo van Eck wil graag advies kunnen geven aan adverteerders over het schrijven ... -
Alle jongeren aan dek
(2022) -
Andere vaardigheden, gelijke kansen: de bijdrage van de patiëntenfolders van het Erasmus MC aan patiëntactivatie bij patiënten met beperkte gezondheidsvaardigheden.
(2023)In de zorgsector is patiëntactivatie actueel: er wordt op veel gebieden in de zorg verwacht dat de patiënt een actieve rol speelt in het zorgproces. Dat kan onder andere gaan om de keuze voor een behandeling, waarbij de ... -
Bed, bad en brood: is het genoeg?
(2023)Sinds de oorlog in Oekraïne (februari 2022) vangen ruim honderd particuliere huishoudens (gastgezinnen) in Hilversum vluchtelingen uit Oekraïne op. De communicatie van Gemeente Hilversum met deze gastgezinnen is matig. De ... -
Begrijpelijke patiëntenfolders: Hoe dragen tekstbeleid en tekstuele aanpassingen hieraan bij?
(2023)Dit onderzoek gaat over de manier waarop ziekenhuizen hun patiëntenfolders begrijpelijker maken met tekstuele aanpassingen en met tekstbeleid. Ik heb interviews afgenomen bij drie Nederlandse ziekenhuizen om hun tekstbeleid ... -
Best practice or bad practice? - kwalitatief onderzoek naar de invloed van tekstopmaak op de aandacht van offertebeoordelaars en hun beoordeling
(2021)De procedure waarbij een opdrachtgever tussen meerdere aanbieders de meest geschikte partner kiest om een bepaalde opdracht of service uit te voeren, heet een tender of aanbesteding. Opdrachtgevers baseren deze keuze op ... -
Beter afgestemd op de doelgroep, dus overtuigender? Een experimenteel onderzoek naar de effecten van tekstperspectieven en logo's op de overtuigingskracht van klantcases van IT-bedrijf XX
(2018)Veel IT-bedrijven, alsmede XX, doen met communicatie via de bedrijfswebsite een poging om zich te onderscheiden naar potentiële klanten, bijvoorbeeld door websitebezoekers te informeren over diensten, expertises en succesvol ... -
BOOMING BLOGGERS Een onderzoek naar de overtuigingskracht van gesponsorde blogposts op Blog Society
(2015)De rol die bloggers spelen in onze samenleving wordt steeds groter. Voor organisaties is het interessant om te achterhalen hoe ze hier het beste op in kunnen spelen. Als organisaties gebruik willen maken van de vele ... -
Brave (60083404) - Ervaringen van verpleegkundigen met interne crisiscommunicatie in OLVG
(2023)Het Nederlands zorgstelsel is overbelast, wat zorgt voor onprettige en soms onveilige situaties voor zorgmedewerker en patiënt. Deze gevolgen worden schrijnender tijdens crises. Effectieve en efficiënte communicatie kan ... -
Brieven versus Boetes en Boze Klanten: Een experimenteel onderzoek ter verbetering van de correspondentie over boetes en de mededelingsverplichting bij de SVB.
(2015)Aanleiding Als ontvangers van een sociale uitkering zijn klanten van de SVB verplicht om wijzigingen in hun situatie zelf door te geven wanneer deze invloed hebben op hun uitkering (de mededelingsverplichting). Doen zij ... -
Communicatie in klantreizen
(2023)Vaak baseren klanten hun ervaringen met een verzekeraar op een schadeafhandeling (Broeder et al, 2008). Maar wat als klanten geen schade indienen? Op welke momenten kan een verzekeraar zich dan profileren? Verzekeraar ... -
Communicatie op maat: verkiezingscommunicatie afstemmen op jongeren
(2017)De overheid probeert steeds vaker haar communicatie af te stemmen op jongeren. Vaak heeft de overheid problemen met de afstemming van haar communicatie op jongeren. In deze studie wordt onderzocht hoe communicatie en het ... -
COMMUNICATIEPLANNING, EEN ‘UITGEWERKT PLAN’ OF ‘STAAT OP DE PLANNING’? Een analyse van hoe richtlijnen voor het gebruik van een communicatieplanning vorm krijgen.
(2019)Organisaties communiceren enorm veel, zowel intern als extern en via meerdere kanalen. Een goede communicatieplanning is hierbij van belang. In mijn onderzoek analyseer ik in hoeverre organisaties gebruikmaken van een ... -
Communicatieve verhoudingen tussen middelgrote en kleine bedrijven en hun leveranciers. Case: onderzoek naar de communicatieve verhoudingen tussen CB’s Groothandel en de Nederlandse boekhandelaren.
(2015)Tot op heden was er weinig bekend over de communicatieve verhoudingen tussen middelgrote en kleine bedrijven en hun leveranciers. In de literatuur werden de communicatieve verhoudingen tussen organisaties en leveranciers ... -
Communiceren over de kernwaarden van uw organisatie. Heeft u de juiste toon gevonden?
(2019)Steeds meer organisaties passen corporate branding toe in hun marketing. Corporate branding is een marketingstrategie die de identiteit van de organisatie als uitgangspunt neemt. In dit onderzoek stond centraal op welke ... -
Contentkalender: Theorie vs. Praktijk Onderzoek naar het gebruik van een communicatiestrategie in de Contentkalender
(2022)Dit onderzoek beantwoordt twee onderzoeksvragen en drie deelvragen: 1) Welke informatie vullen klanten van De Contentkalender in bij de strategievelden? 2) Welk van de ingevulde strategievelden gebruiken respondenten ...