Browsing Theses by Subject "Communicatie, Beleid en Management"
Now showing items 1-20 of 112
-
Beleggersbank in crisistijd; betekenisgeving en profilering in tijden van economische crisis
(2012)De financiële crisis die sinds 2007 de hele wereld in zijn greep houdt heeft het maatschappelijke speelveld waarin banken proberen hun weg te vinden veranderd. Veel banken hebben (grote) verliezen geleden of moesten zelfs ... -
Besluitvorming in het basisonderwijs
(2012)Samenvatting Door verschillende experts, docenten, instanties en overheden wordt ondervonden dat in het onderwijs te weinig aandacht wordt besteed aan waar het écht om draait: het onderwijs (Hettema en Lenssen, 2007). Veel ... -
Bouwen aan kennis
(2009)Deze thesis geeft inzicht in de kennisontwikkeling in de bouwsector vanuit het perspectief van de gemeente. Het heeft als doel inzichtelijk te maken wat kennisontwikkeling is en hoe de ontwikkeling van kennis tot stand ... -
Campagnevoering via Nieuwe Sociale Media: Hoe worden Nederlandse jongeren verleid?
(2011)Door wijdverspreide kennis aangaande condoomgebruik weten veel Nederlandse jongeren, anno 2011, waarom ze veilig moeten vrijen. Toch geeft een groot gedeelte van deze groep te kennen dat zij niet altijd gebruik maken van ... -
Communicatie bij de Nederlandse Spoorwegen op de rails? Kwalitatief onderzoek naar communicatie tussen medewerkers van de Nederlandse Spoorwegen en treinreizigers tijdens extreme weersomstandigheden
(2012)In dit masteronderzoek wordt de communicatie van de NS naar treinreizigers, tijdens extreme weersomstandigheden bestudeerd. Hierbij wordt specifiek gekeken naar decommunicatie die verloopt via directe NS medewerkers. ... -
Communiceren over agressie tegen ambulancemedewerkers: tussen betekenisgeving en strategie. Een analyse van beleidsdocumenten en interviews met medewerkers van de RAVU
(2009)Het onderzoeksonderwerp van deze scriptie is ‘agressie tegen ambulancemedewerkers’. Dit onderzoek geeft inzicht in de betekenisgeving van ambulancemedewerkers aan dit maatschappelijke probleem. Daarnaast analyseert dit ... -
'Dat vind je ergens anders niet.' Een kwalitatief onderzoek bij verschillende stakeholders naar het imago van de Koninklijke BDU Holding BV.
(2009)Deze afstudeerscriptie vormt de verslaglegging van een onderzoek naar het imago van de Koninklijke BDU Holding BV. De Koninklijke BDU is een organisatie in Barneveld, die bestaat uit de Koninklijke BDU Holding BV, de ... -
De C-factor in branding. Over de rol van culturele hoofdstad in de branding van de provincie Utrecht.
(2009)Dit onderzoek heeft tot doel te achterhalen welke rol Culturele Hoofdstad kan spelen in branding van de provincie Utrecht. Deze vraag is geboren uit de ambities van de provincie Utrecht om een brandingcampagne te ontwikkelen. ... -
De dienstbare politie: een kwalitatief onderzoek naar de rol van dienstbaar politiegedrag bij de subjectieve veiligheid van burgers en hun attitude tegenover de politie
(2012)De verbeterde objectieve veiligheid (een combinatie van het aantal aangiften, het oplossingspercentage hiervan en het aantal aangebrachte verdachten bij Justitie) in de regio Rotterdam-Rijnmond uit zich niet in een verbeterde ... -
De inzet van online en offline communicatie-instrumenten voor de verzadiging van informatiebehoeften binnen patiëntenorganisaties.
(2013)Het Nederlandse zorglandschap is aan verandering onderhevig. Diverse maatschappelijke ontwikkelingen, zoals het in verval raken van sociale verbanden, de autonomiegedachte en het hoge opleidingsniveau van Nederlanders, ... -
De uil en de burgemeester; onderzoek naar de mogelijkheden van storytelling bij het Regionaal Informatie- en Expertisecentrum Rotterdam Rijnmond
(2010)Het Expertise Centrum Rotterdam Rijnmond (RIEC-RR) is in 2009 opgericht met als doel de bestuurlijke aanpak van georganiseerde criminaliteit in de regio Rotterdam-Rijnmond te versterken. Hiervoor gaat de organisatie een ...