Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDemerouti, Eva
dc.contributor.authorDavidse, S.
dc.date.accessioned2008-10-03T17:08:07Z
dc.date.available2008-10-03
dc.date.available2008-10-03T17:08:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1925
dc.description.abstractIn dit onderzoek is onder 270 medewerkers van de facilitaire dienstverlening van de belastingdienst (B/CFD) door middel van een vragenlijst onderzocht of proactiviteit en klanttevredenheid een modererende rol zouden spelen op het motivatie- en uitputtingsproces van het Job Demands- Resources model. Resultaten tonen met een hiërarchische regressie analyse aan, dat klanttevredenheid een moderator is op de relatie tussen de werkstressor onderbelasting en uitputting. Hoewel proactiviteit geen moderator is op het motivatie- en uitputtingsproces, is er wel een effect (niet significant) gevonden van de werkstressor negatieve werk-thuis interferentie op uitputting. Deze bevindingen hebben implicaties voor interventies gericht op het reduceren van onderbelasting.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent336402 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet modererende effect van pro-activiteit en klanttevredenheid in het Job Demands-Resources model.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPro-activiteit
dc.subject.keywordsklanttevredenheid
dc.subject.keywordsJob Demands-Resources model
dc.subject.courseuuPsychologie van arbeid en gezondheid in organisaties


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record