Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOostrum, J. van
dc.contributor.authorBemmel, E.J. van
dc.date.accessioned2008-10-03T17:02:59Z
dc.date.available2008-10-03
dc.date.available2008-10-03T17:02:59Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1905
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar de validiteit van Assessment Centers bij Akerendam. De eerste hypothese is dat de vier metacompetenties die Akerendam gebruikt conceptueel onafhankelijke dimensies zijn. Deze metacompetenties zijn Conceptuele effectiviteit, Operationele effectiviteit, Persoonlijke effectiviteit en Interpersoonlijke effectiviteit. Een tweede hypothese stelt dat er geen ‘Halo effect’ optreedt ten aanzien van Interpersoonlijke effectiviteit. Daarnaast is er gekeken naar sekseverschillen binnen Assessment Centers. De data zijn verzameld van januari 2006 tot en met december 2007. De gegevens zijn verzameld uit de curricula vitae van de deelnemers en de rapportage over de deelnemers. Uit dit onderzoek komt naar voren dat de vier metacompetenties alle vier iets anders meten en daarmee conceptueel onafhankelijke dimensies zijn. Er is ook geen ‘Halo effect’ gevonden bij Interpersoonlijke effectiviteit. Vrouwen scoren significant hoger op de competentie Operationele effectiviteit. Er vindt geen interactie effect plaats tussen sekse van de deelnemer en sekse van de adviseur/beoordelaar.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent149462 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAkerendam Assessment Centers onder de loep
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAssessment Center, Metacompetenties
dc.subject.courseuuOrganisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record