Wel of geen ASS? Zoektocht naar het onderscheid bij visueel beperkte kinderen.
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Mayo, A. | |
dc.contributor.author | Lichtendonk, A.C. | |
dc.date.accessioned | 2008-10-02T17:01:26Z | |
dc.date.available | 2008-10-02 | |
dc.date.available | 2008-10-02T17:01:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1859 | |
dc.description.abstract | Omdat visueel beperkte kinderen autistische gedragingen kunnen vertonen is het stellen van de diagnose ASS bij deze doelgroep soms moeilijk. Een verkeerde diagnose kan leiden tot het inzetten van de verkeerde behandeling. In dit onderzoek is daarom gezocht naar het onderscheid en de overeenkomsten tussen gedragingen van visueel beperkte kinderen zonder ASS en visueel beperkte kinderen met ASS. Het doel daarbij was om een vragenlijst met observatiepunten te ontwerpen die ingezet kan worden in het proces van het signaleren van ASS bij visueel beperkte kinderen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 248478 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Wel of geen ASS? Zoektocht naar het onderscheid bij visueel beperkte kinderen. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Visuele beperking | |
dc.subject.keywords | autisme spectrum stoornis | |
dc.subject.keywords | signaleringslijst | |
dc.subject.courseuu | Orthopedagogiek |