View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Ruimtelijke exploratie en de ontwikkeling van number sense.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Beentjes, Ingeborg-0353477.pdf (203.8Kb)
        Publication date
        2008
        Author
        Beentjes, I.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze studie is onderzocht of er een relatie bestaat tussen de motorische ontwikkeling, exploratiegedrag en number sense bij baby’s van 8 maanden. Aan het onderzoek hebben 18 kinderen deelgenomen. De motorische vaardigheden zijn getest met behulp van de Alberta Infant Motor Scale, waarbij kruipen gemeten is aan de hand van de subschaal buikligging. Daarnaast hebben de ouders een vragenlijst ingevuld over het exploratiegedrag van hun kind. Number sense is gemeten aan de hand van een aantal-discriminatietaak op basis van een habituatieparadigma. Uit de resultaten blijkt dat de motorische ontwikkeling samenhangt met exploratie, maar dat er geen relatie is tussen exploratiegedrag en number sense.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1814
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo