View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Semiotiek in reclame : een semiotische analyse van Nederlandstalige advertenties van Franse en Duitse automerken

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie.pdf (1.602Mb)
        Publication date
        2008
        Author
        Ven, Emilie van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Naar aanleiding van het interessante onderzoek van De Haan (2008) naar reclames van Franse en Duitse automerken en de actualiteit van interculturele marketing, heb ik nader onderzoek gedaan naar culturele differentiatie in autoadvertenties. De Haan heeft zich met name toegelegd op de teksten in de advertenties. Mijn doelstelling was om vooral te kijken naar het beeld in de autoadvertenties en naar de relatie tussen de tekst en het beeld en het bestuderen van de manieren waarop er in advertenties wordt omgegaan met culturele verschillen. Dit deed ik door gebruik te maken van de semiotiek (en afgeleiden daarvan), oftewel de leer der tekens, omdat zowel tekst als beeld kunnen worden opgevat als teken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1717
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo