Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRijswijk, Martine van
dc.contributor.authorBontje, Manon
dc.contributor.authorEngelen, Lotte van
dc.contributor.authorWagenaar, Fleur
dc.date.accessioned2008-10-06T10:55:18Z
dc.date.available2008-10-06T10:55:18Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10767
dc.description.abstractOm een keuze te kunnen maken tussen verschillende scholen is informatie voor toekomstige leerlingen en hun ouders van essentieel belang. Scholen zijn zich daar goed van bewust en zetten allerlei hulpmiddelen in (zoals voorlichtingsavonden) om toekomstige leerlingen voor zich te winnen. In dit artikel zal aandacht worden besteed aan het spanningsveld tussen identiteit (wat de school zelf uitdraagt) en imago (het beeld dat ouders en leerlingen van de school hebben). Centraal staan hierbij vragen als: kunnen leerlingen en hun ouders afgaan op de informatie in een schoolgids? Herkennen leerlingen en docenten de speerpunten van hun eigen school? En tenslotte, zijn er eigenlijk wel verschillen tussen scholen?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleImago en identiteit. Eenheidsworst of onderscheidend onderwijs?!
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsIdentiteit
dc.subject.keywordsImago
dc.subject.keywordsVoortgezet onderwijs
dc.subject.keywordsMiddelbare school
dc.subject.courseuuGeschiedenis: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record