Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTuithof, Hanneke
dc.contributor.authorBaas, Marianne Christina
dc.date.accessioned2007-06-20T10:04:55Z
dc.date.available2007-06-20T10:04:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10556
dc.description.abstractCentraal in dit PGO staat daarom de vraag wat onderwijs in oriëntatiekennis inhoudt en hoe dit kan worden onderwezen. Het PGO is in twee delen opgebouwd. Allereerst wordt ingegaan op de vraag wat oriëntatiekennis inhoudt. Hierbij aandacht voor de achtergrond, kanttekeningen en stand van zaken rondom het onderwijs in oriëntatiekennis. Tevens wordt in dit deel kort ingegaan op de internationale discussie binnen het geschiedenisonderwijs over de noodzaak tot het aanleren van oriëntatiekennis. In het tweede deel worden didactische werkwijzen nader uitgelicht en besproken. Hierbij wordt allereerst kort ingegaan op de vakdidactische en inhoudelijke keuzes die pilotscholen hebben gemaakt. Daarna wordt de didactische invulling van het nieuwe havo-examenprogramma van één van de pilotscholen nauwkeurig onder de loep genomen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.title‘Dit is onderwijs in geschiedenis’ Verkenning van het geschiedenisexamen nieuwe stijl
dc.type.contentStudent Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgeschiedenisexamen
dc.subject.keywordsoriëntatiekennis
dc.subject.courseuuLerarenopleiding Geschiedenis & Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record