‘Ecologie op posterformaat’: Een praktijk gericht onderzoek naar samenwerkend leren en motivatie in 5 vwo
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Groothuis, Margriet | |
dc.contributor.author | Kil, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2008-09-17T12:34:46Z | |
dc.date.available | 2008-09-17T12:34:46Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10379 | |
dc.description.abstract | Eén van de uitdagingen waarmee docenten te maken krijgen in de klas is het gemotiveerd houden van de leerling om te werken en te leren.Het leren en maken van vragen uit het boek wordt vaak als saai ervaren. Zeker aan het einde van het schooljaar met de grote vakantie in zicht, is het nogal eens een probleem om de leerlingen te motiveren.Om dit probleem aan te pakken is een lesproject ontwikkeld waarin de leerlingen op een geheel andere manier met de lesstof in aanraking komen dan op de traditionele manier, namelijk via de methode van ‘samenwerkend leren’.In deze praktijk gerichte opdracht (PGO) is onderzocht of het lesproject, dat gebaseerd is op deze manier van lesgeven, motivatieverhogend werkt in 5 vwo. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | ‘Ecologie op posterformaat’: Een praktijk gericht onderzoek naar samenwerkend leren en motivatie in 5 vwo | |
dc.type.content | Student Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | samenwerkend leren | |
dc.subject.keywords | motivatie | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Biologie |