Browsing by Subject "Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels"
Now showing items 1-20 of 33
-
10" Ssstt, Structureel Stillezen in het Vreemde Talenonderwijs
(2012)Leerlingen tijdens de les laten lezen heeft veel zin. Dat blijkt uit de literatuurstudie die ik heb gedaan en uit de praktijkervaring van zowel mijzelf als van de docenten die ik heb bevraagd in het kader van dit onderzoek. ... -
Aansluiting VMBO-TL op Havo voor het vak Engels
(2013)In dit onderzoek is gebleken dat er geen sprake is van een naadloze aansluiting van VMBO-tl op Havo. Voor het vak Engels bestaat op het Sint Vituscollege Bussum wel een programma voor doorstromers. Onderzocht is of dit ... -
"Ai ken spiek Inglisj!"
(2011)Artikel over onderzoek naar Engelse uitspraak in de brugklas en aanzet tot creëren nieuw materiaal. -
Allochtonen? Don't Panic: Etnische discriminatie onder leerlingen in de regio Utrecht
(2010)Discriminatie op basis van herkomst, religieuze achtergrond of huidskleur is een actueel en gevoelig onderwerp in de Nederlandse maatschappij. Dit geldt ook voor het onderwijs. In ons artikel, zetten wij uiteen wat ... -
Correctieve feedback op schrijfopdrachten Een inventarisatie van de gangbare praktijk in de bovenbouw van havo en vwo
(2010)In de bovenbouw van het voortgezet onderwijs worden bij de vakken Nederlands en de moderne vreemde talen een groot aantal schrijfopdrachten gemaakt. De feedback die docenten op deze opdrachten geven, moet leerlingen helpen ... -
Correctieve feedback op schrijfopdrachten Een inventarisatie van de gangbare praktijk in de bovenbouw van havo en vwo
(2010)In de bovenbouw van het voortgezet onderwijs worden bij de vakken Nederlands en de moderne vreemde talen een groot aantal schrijfopdrachten gemaakt. De feedback die docenten op deze opdrachten geven, moet leerlingen helpen ... -
De graphic novel: waardevolle toevoeging aan de literatuurles?
(2014)Welke invulling moet er gegeven worden aan het literatuuronderwijs? Veel docenten gebruiken inmiddels films en muziek in het curriculum, maar is er ook ruimte voor een nieuw medium? In vergelijking met conventionele ... -
Eilanden en Ketens - IT-Besturing in het Voortgezet Onderwijs
Dit onderzoek schetst een beeld van de besluitvorming en communicatie rond IT op twee scholen voor voortgezet onderwijs in Midden-Nederland. Dit gebeurt aan de hand van casusbeschrijvingen en een vergelijking met bestaande ... -
Engels Grammaticaonderwijs op de FEM
(2009) -
Grammatica: leren of verwerven?
(2011)Dit onderzoek zoomt in op de begrippen impliciet- en expliciet grammatica-onderwijs binnen de moderne vreemde talen. Door middel van grammaticality judgement tests is onderzocht welk van de twee het beste resultaat geeft ... -
HET VOICEMAILBOARD IN DE PRAKTIJK: EEN WONDERMIDDEL? Een praktijkgericht onderzoek naar het gebruik van het voicemailboard in een Comenius project.
(2012)Na een historisch overzicht en theoretische onderbouwing gebruikt dit onderzoek twee opdrachten op school om te onderzoeken of het voicemailboard voordelen heeft boven alleen oefenen in een klassensituatie. Het voicemailboard ... -
Lights! Camera! English! Drama-based exercises as confidence-building tools in Dutch lower-level secondary school English classes.
(2013)"Lights! Camera! English!" is a collaborative research project, mapping out to what degree drama activities in English-as-a-foreign-language classrooms have a positive effect on (daring to) speak English from the standpoint ... -
LITERATUURONDERWIJS IN DE VWO-BOVENBOUW OP 'T RIJKS TE BERGEN OP ZOOM Drie verschillende werkvormen onder de loep
(2009)Met welke werkvormen kan RSG ’t Rijks het literatuuronderwijs in de VWO-bovenbouw zodanig vormgeven dat optimale motivatie voor leerlingen bereikt wordt? -
Luister! Het communicatieve aspect van luistervaardigheid
(2011)Onderzoek naar verbetering van de communicatieve structuur van (kijk-/)luistertoetsen in de MVT Wat het ERK steeds voorop zet bij het vreemdetalenonderwijs, is de nadruk op het kunnen en leren communiceren in een vreemde ... -
“Mai tietsjur ses ai hef toe sount Inglisj: Hoe belangrijk is een native-like Engels uitspraak?”
(2011)Hoeveel waarde hechten leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs (VO) aan een native-like (i.e. accentloze) Engelse uitspraak? Het officiële examencurriculum van het Nederlandse Tweede Faseonderwijs zegt weinig ...