Browsing by Subject "Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Duits"
Now showing items 1-16 of 16
-
"Bist du deutsch oder was?" Deutsche Muttersprachler im niederländischen Fremdsprachenunterricht
(2011)„Bist du deutsch oder was?“ Was denken niederländische Schüler über deutsche Lehrer im Unterricht? Jeder geht davon aus, dass das Prinzip Unterrichtssprache = Zielsprache die beste Möglichkeit ist eine Sprache zu erlernen. ... -
De 'i' van inductief
(2009)Is er een ideale aanpak van grammatica in de lessen Duits? Dat hebben wij ons tijdens onze opleiding op het IVLOS vaak afgevraagd. We hebben daarover ook regelmatig gediscussieerd. Er zijn over deze kwestie talloze ... -
De Computer en spreekvaardigheid Hoofdmiddel of Hulpmiddel
Welke werkvormen bevorderen het leerproces van de gespreksvaardigheid in het kader van het ERK? -
De effectiviteit van activerende werkvormen Is leren effectiever als een activerende werkvorm wordt toegepast?
(2010)Het onderzoek dat in dit artikel wordt beschreven richt zich in het bijzonder op het leerrendement van de woordenschat in een MVT. Woordenschat is zeer belangrijk bij een vreemde taal, want zonder woordenschat kan men zich ... -
De i van inductief Een onderzoek in het kader van het Praktijkgericht Onderzoek
(2009)Is er een ideale aanpak van grammatica in de lessen Duits? Dat hebben wij ons tijdens onze opleiding op het IVLOS vaak afgevraagd. We hebben daarover ook regelmatig gediscussieerd. Er zijn over deze kwestie talloze ... -
De mentorles
(2012) -
Doeltaal=Voertaal???
(2009) -
Duits Digitaal – In hoeverre maken docenten Duits in het VO gebruik van digitale leermiddelen?
(2012)Tegenwoordig is iedereen bezig met internet, social media en dergelijke, ook onze leerlingen. Maar gebruiken docenten Duits in het voortgezet onderwijs de kansen die de digitale wereld biedt? Zijn zij zich bewust van het ... -
Een aardig woordje Duits. Een Checklist voor Gespreksvaardigheidstaken uit een Leergang ter bevordering van de Communicatieve Vaardigheden in de Lespraktijk
(2011)In februari 2011 publiceerde het Duitsland Instituut Amsterdam het Rapport Belevingsonderzoek Duits. Uit dit onderzoek wordt duidelijk dat er in de lespraktijk zowel door de docenten als door de leerlingen zeer weinig Duits ... -
Taalverwerving in de grensregio: Het traject "Versterkt Duits" op het Sophianum in Gulpen
(2012)In the region close to the Dutch-German border, there is a school named Sophianum. This school is attended by quite a lot of students with a german-speaking background. This thesis describes how the teachers at Sophianum ...