Browsing by Subject "Leraar VHO Geschiedenis"
Now showing items 1-8 of 8
-
Afstoffen! Het gebruik van archiefmateriaal als lesmateriaal voor het eindexamen geschiedenis
(2008)In de scriptie wordt beschreven hoe archiefmateriaal uit de Eerste Wereldoorlog over de stad Utrecht is bewerkt tot lesmateriaal als voorbereiding op het eindexamen geschiedenis 2008-2009. -
Botsende Belangen. De begeleiding door docenten bij complexe opdrachten.
(2008)Leerlingen worden op scholen met een vernieuwend onderwijsconcept meer vrij gelaten in hun leerproces. De docent speelt een belangrijke begeleidende rol op deze scholen. Wij vroegen ons af wat leerlingen verwachten van een ... -
Doen de geschiedenismethodes wat ze moeten doen? Onderzoek naar de overdracht van oriëntatiekennis in de geschiedenismethodes Feniks, Memo en Werkplaats.
(2008)Voor menig geschiedenisdocent was het even wennen aan het begin van dit schooljaar. In augustus 2007 ging het nieuwe examenprogramma geschiedenis voor havo en vwo van start. Voorheen lag het accent in de geschiedenislessen ... -
English reader TTO staatsinrichting: The Netherlands: From Republic to parliamentary democracy, The constitution of the state
(2008)Ten behoeve van tweetalig (engels)onderwijs heb ik een lessenplan en reader gemaakt voor het onderwerp staatsinrichting als onderdeel van het vak geschiedenis/history. Daarnaast een planning, toetsen en een verantwoording ... -
Job satisfaction versus teacher ownership: how to keep your teachers satisfied
(2008)To overcome the shortage in teachers in the Netherlands, it is important to understand why not many students choose to become a teacher and why beginning teachers often quit their job within a few years. In this research, ... -
Keuzes en krachten binnen de implementatie van de B-uren in de Nieuwe Onderbouw
(2008)Actieonderzoek naar de organisatie en communicatie rondom de invoering van KeuzeWerkTijd-uren in de Nieuwe Onderbouw -
PGO terug naar de tijdbalk
(2008)Ineens waren ze er, die grote kleurrijke boeken vol afbeeldingen en tijdbalken. En net zo plotseling domineerden woorden als ‘oriëntatiekennis’, ‘kernbegrippen’ en ‘kenmerkende aspecten’ iedere vakinhoudelijke conversatie. ... -
Tweetalig onderwijs - encouraging or discouraging?
(2009)De auteurs van dit Praktijkgericht Onderzoek (PGO) hebben zich gericht op de ervaringen en belevingen van leerlingen die een tweetalig onderwijsprogramma volgen op het Koninging Wilhelmina College te Culemborg.