Browsing by Title
Now showing items 32380-32399 of 41163
-
’t En isser niet voor niet! De tweeledige negatie in P.C. Hoofts Geeraerdt van Velsen
(2016)Dit eindwerkstuk gaat over intra-author variation in de zeventiende eeuw, waarbij de focus ligt op het negatiegebruik van P.C. Hooft. In zijn tijd werden een- en tweeledige negaties door elkaar gebruikt, maar het gebruik ... -
'‘t Hard dat in Trou En Lieffde Brandt, schenck ick an ú mijn warde pandt', Oorsprong, context, functie en (symbolische) betekenis van zeventiende-eeuwse Nederlandse huwelijkspenningen
(2011)Oorsprong, context, functie en (symbolische) betekenis van zeventiende-eeuwse Nederlandse huwelijkspenningen. -
'T is al vrouwenwerk: Ontwerp en evaluatie van een Litlabproef over vrouwelijk schrijverschap
(2018)In deze scriptie wordt verslag gedaan van een ontwerponderzoek voor een nieuwe LitLabproef. LitLab is een digitaal laboratorium dat ontwikkeld is door onderzoekers van de universiteit Utrecht. LitLab springt in op een gat ... -
''T is maar hoe je het bekijkt': het effect van winst- en verliesframing in coronavaccincommunicatie.
(2021)Het doel van dit onderzoek was om na te gaan of er een verschil is in overtuigingskracht tussen communicatie over het coronavaccin in de vorm van een winstframe en een verliesframe. Vaccinatiegedrag is een vorm van beredeneerd ... -
’t Rubensiaanse Naeckt.De creatie van een icoon.De totstandkoming van het Rubensiaanse naakt volgens Rubens’ oeuvre van tekeningen, geplaatst in eigentijdse context.
(2012)De totstandkoming van het Rubensiaanse naakt. -
(T)huis in een veranderende buurt
(2022)Stadsverandering is niets nieuws. Renoveren, slopen en herbouwen, het zogenaamde klassiek herstructureren, heeft al minstens vijftig jaar als doel om de fysieke kwaliteitsachterstand van de gebouwde omgeving te verbeteren ... -
(t)Huisloos bij de straatdokter: Onderzoek naar zingeving in het contact tussen de straatdokter en dak- en thuisloze patiënten.
(2015)Het is door de levenssituatie van de dak- en thuisloze patiënten lang niet altijd mogelijk voor straatdokters om zingevingvragen waar te nemen en er als gevolg daarvan op in te gaan. Maar diezelfde levenssituatie is ... -
T-cell education towards self and non-self HLA: an overview of HLA-DP.
An overview is presented of the role of the various Human Leukocyte Antigens (HLA) in the immune response with special emphasis on HLA-DP. In recent years, almost all HLA genes have been studied regarding their molecular ... -
T-cell recognition of unconventional antigens
(2014)CD1 proteins, expressed on many antigen presenting cells, are capable of binding lipids to form antigen complexes that contact T cell receptors and activate T cells. Invariant T cell populations exist in mycobacterium ... -
T2-aanbod in de thuisomgeving als voorspeller van de prestaties op een quasi-universele en T2-specifieke non-woordrepetitietaak bij meertalige kinderen met en zonder taalontwikkelingsstoornis
(2016)Achtergrond: De diagnostiek van een taalontwikkelingsstoornis (TOS) is bij meertalige kinderen bijzonder complex. Een non-woordrepetitietaak (NWRT) lijkt een bruikbaar meetinstrument in de meertalige taaldiagnostiek, omdat ... -
T2-verwerving van lidwoorden: de rol van specificiteit en possessiviteit
(2014)The purpose of this study was to investigate the role of specificity (defined as speaker’s intent to refer) and possessivity in the second language (L2) acquisition of English articles by adult speakers of a native language ... -
Taak & sociaal gericht leiderschap in relatie tot taak-, sociaal- en organisatiegericht citizenship gedrag van de volgeling: De mediërende en modererende rol van team commitment en emotionele uitputting.
(2009)In dit onderzoek was de centrale vraag in hoeverre sociaal- en taakgericht leiderschap gerelateerd waren aan hulpgedrag en sportsmanship (OCB) en of dit verschilde voor taakgericht en Sociaalgericht hulpgedrag. Daarbij is ... -
Taakafhankelijk versus bronafhankelijk. Het verschil in intrinsieke motivatie, leerprestaties en cognitieve belasting tussen twee verschillende manieren van samenwerkend leren.
(2013)In de huidige samenleving is het van belang dat er al vroeg wordt geleerd om samen te werken. Er zijn dan ook veel verschillende samenwerkingsmethoden. Maar werkt de een beter dan de ander? Binnen dit kwantitatieve onderzoek ... -
Taal & Emotie. Politieke en satirische vermeldingen en de waardering van stellingen over het Nederlandse buitenlandbeleid
(2013)Taal en emotie zijn nauw verwant. Een steeds vaker terugkerend onderwerp in het publieke debat is het Nederlandse buitenlandbeleid. In het onderzoek dat wordt uiteengezet in dit artikel wordt getracht antwoord te geven op ... -
Taal & ongelijkheid: waarom Pieter kan schrijven op vmbo-niveau en zijn klasgenoot Priscilla nog boeken van de basisschool leest.
(2015)Het doel van deze studie is om te achterhalen wat de oorzaken zijn van ongelijkheid in taalprestaties onder autochtone leerlingen in het voortgezet onderwijs. Dit onderzoek is uitgevoerd als case study voor het Marianum, ... -
Taal die je raakt
(2013)In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van bronvermelding op actuele maatschappelijke en politieke stellingen. Studenten konden hun mening geven op de stellingen, welke waren verdeeld over drie condities (N= 266). De ... -
Taal en Cognitieve Flexibiliteit
(2020)In deze bachelorscriptie wordt op basis van kwantitatief onderzoek de volgende onderzoeksvraag beantwoord: ‘Is er een relatie tussen cognitieve flexibiliteit en vaardigheid in inflectionele morfologie bij kinderen tussen ... -
Taal en emotie: een onderzoek naar de rol van zelfverzekerdheid bij de verwerking van emotionele woorden
(2013)Sommige woorden en zinnen kunnen veel in mensen losmaken. Zo trekken emotionele woorden vaak meer onze aandacht dan neutrale woorden. Taal en emotie gaan in veel gevallen hand in hand. Een onderzoek naar die combinatie van ... -
Taal en Nieuwe Media: Een Taalkundige Analyse van Communicatiestrategieën
(2012)Met dit onderzoek is er een poging gedaan om de belangrijkste en meest relevante kenmerken en verbanden tussen taal en nieuwe media, in het bijzonder Computer-Mediated Communication, sociale netwerken en taalgemeenschappen ...