Browsing by Subject "Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde"
Now showing items 21-31 of 31
-
Op reis: de wereld om ons heen.
(2015)Aardrijkskunde"gaat"om"de"wereld"om"ons"heen,"onze"dagelijkse"werkelijkheid." Over"hoe"die"werkelijkheid"is;"over"plekken"en"plaatsen"en"hoe"natuur"en"mensen" die"werkelijkheid"vorm"geven,"vroeger,"nu"en"later." De"laats ... -
Op zoek naar de ideale docent
(2012)Wat is een goede leraar? Een simpele vraag die uiteenlopende antwoorden oproept. Met behulp van de Vragenlijst Interpersoonlijk Leraargedrag (VIL) wordt in het onderwijs geprobeerd de relatie tussen leerling en docent in ... -
Over orkanen en ornamenten.
(2009)Over orkanen en ornamenten… Een onderzoek naar het effect van omgevingsonderwijs in de stad Utrecht op de omgevingsgevoeligheid bij leerlingen in het voortgezet onderwijs. N. Post, L. Groeneveld, R. Rink, Un ... -
Profielkeuze vanuit Leerlingperspectief
(2013)Ons PGO gaat over de profielkeuze in het voortgezet onderwijs; bovenbouw HAVO/VWO leerlingen worden ge-enquêteert over hun mening over zowel de elementen die vanuit een school en vanuit de nationale overheid beïnvloed ... -
Projectonderwijs op het Anna van Rijn College; vakoverschrijdend projectonderwijs als vorm van samenwerkend leren, kansen en valkuilen?
(2010)Onderzoek naar vakoverstijgend projectonderwijs als een activerende vorm van samenwerkend leren op het Anna van Rijn College. Evenals op veel andere scholen in Nederland is ook binnen het Anna van Rijn College, in het kader ... -
Spanish/English or Spanglish? Effective Language Acquisition in a Spanish Bilingual Classroom
(2009)Learning a second language is essential for creating both an international awareness and an intercultural understanding to encourage communication on a global scale. Bilingual education can offer greater cultural and ... -
Status van leerlingen, hoe gaan docenten ermee om? Wat is de relatie tussen de sociometrische status van leerlingen en het correctiegedrag van de docent?
(2010)Wellicht herkent u de volgende situatie. Charlotte, het populairste meisje van de klas, is altijd zeer aanwezig. Zij is bepalend voor de sfeer in haar klas. En hoewel ze af en toe het bloed onder uw nagels vandaan kan halen ... -
Tijd voor differentiatie? Verkennend onderzoek naar differentiatie op VAVO-school de Joke Smit.
Binnen het VAVO-onderwijs is onderzoek naar differentie schaars, terwijl het slagingspercentage op het VAVO over het algemeen lager ligt dan op reguliere voortgezet onderwijsscholen. Op het Joke Smit is door middel van ... -
Visie en werkelijkheid: de balans tussen regels en vrijheid Een vergelijkend onderzoek tussen vernieuwend en traditioneel onderwijs
(2009)Leerlingen die hun werk te laat of niet inleveren. Blijf je achter je leerlingen aan lopen of is het hun eigen verantwoording? Hanteer je de schoolregels of bewandel jij je eigen weg? Kortom, hoe ga jij om met achterstanden? ... -
Vol verwachting klopt ons geografisch hart?
(2009)Aardrijkskunde heeft haar status als profielvak verloren. De positie als louter vrije keuze vak biedt kansen, maar het gevaar is dat het vak vervalt tot een algemeen vormend vak in de onderbouw dat niet als examenvak gekozen ... -
Winnende Jongens: Verhogen van motivatie van jongens in de onderbouw van het vo door middel van competitieve werkvormen en beweging in de les
De brede maatschappelijke trend waarop dit onderzoek is gebaseerd, is de onderwijsachterstand van jongens ten opzichte van meisjes in de laatste jaren van het basisonderwijs en de eerste jaren van het voortgezet onderwijs. ...